Повернутися до звичайного режиму

Психологічна профілактика

Психологічна профілактика – це діяльність соціально-психологічної служби, яка спрямована на збереження, зміцнення, розвиток психологічного здоров’я дитини на всіх етапах шкільного дитинства, а також учителів у всіх видах іх педагогачної діяльності.

Психологічна профілактика учнів має свої завдання, де виділяються три рівні:
  • первинна профілактика необхідна в роботі з дітьми з різними незначними розладами – емоційними, поведінковими, навчальними, а в центрі уваги психолога знаходяться всі учні школи. Первинна профілактика проводиться шкільними психологами;
  • вторинна профілактика, спрямована на “групу ризику” – це діти з проблемами, що почалися. Завдання цієї профілактики полягає в подоланні з’явилися труднощів, коли діти ще керовані. Робота проводиться з дітьми, що мають проблеми, включаючи консультацію з батьками та вчителями;
  • третинна профілактика стосується дітей з яскраво вираженими поведінковими або навчальними проблемами. Основне завдання цього рівня полягає в корекції або подоланні психологічних труднощів. Робота психолога проходить з окремими учнями.

Види профілактики:

- профілактика шкудливих звичок (вживання спиртних напоїв, наркотичних засобів, тютюнових виробів)
- профілактика стресу, зниження мотивації, вигоряння, неврвих перевантажень та суїцидальних ризиків,
- профілктика конфліктів, булінгу і насилля у шкільному колективі та сім'ї,
- розвиток життєстійкості та стресостійкостій, критичного мислення, медіаграмотності, толератності

Передбачається своєчасне виявлення тих особливостей дитини, які можуть привести до різних відхилень, а з переходом дітей на наступну вікову ступінь попередити можливі ускладнення.

Психологічна профілактика необхідна в тих випадках, коли потрібно попередити можливе неблагополуччя в психічному і особистісному розвитку дитини. Психолог може проводити психопрофілактичну роботу з окремими дітьми, групами дітей, цілими класами, віковими паралелями. Також така робота повинна проводитися з усіма дорослими, хто пов’язаний з дітьми, вчителями, батьками, вихователями, що впливають на світовідчуття і розвиток дитини.

______________________________________________________________________

Проект "Психологічне хдоров'я"

/Files/images/psiholog/MN4U.jpg Ще у 2020 р. стартував проєкт «Психічне здоров’я для України» (Mental Health for Ukraine – MH4U), який реалізується за підтримки Швейцарії, що надається через Швейцарську агенцію розвитку та співробітництва (SDC).

Даний проєкт сприяє втіленню необхідних заходів, що передбачені в «Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року» (та у вкладенні внизу цієї сторінки), що передбачає «створення цілісної, ефективної системи охорони психічного здоров’я, яка функціонує в єдиному міжвідомчому просторі, забезпечує покращення якості життя та дотримання прав і свобод людини».

ПРОЄКТ МІСТИТЬ ТРИ КОМПОНЕНТИ І НАЦІЛЕНИЙ НА:
  1. Стимулювання лідерства, координації та інституційного зміцнення національних і регіональних структур, які забезпечують роботу сфери охорони психічного здоров’я.
  2. Покращення якості та доступності послуг у сфері психічного здоров’я через сприяння узгодженню дій служб різних рівнів та ознайомлення з кращими світовими практиками й науково-обґрунтованими інструментами.
  3. Підвищення обізнаності населення з питань психічного здоров’я, а також якості та ефективності допомоги в цій сфері з метою подолання стигми та розвитку готовності до отримання послуг.

Кiлькiсть переглядiв: 136